Kurcze spory wydatek przed świętami, ale jak trzeba to trzeba :|
[O1] Dziwny szum. Jakiś pasek, rolka????????
Zwiń
X
-
Może troszkę przesadziłem, ale koło 1300 powinno się zamknąć.
Edit:
Świszczący odgłos pochodził od naderwanego paska rozrządu, to już wiem na pewno.W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Komentarz
-
-
U mnie występuje na zimnym silniku podobny dźwięk.Choć ostatnio przy mrozach jakby mniej słyszalne.
Rozrząd wymieniany mniej niż 20 tyś temu. Kompletny, z pompą wody, napinacz tez (tak przynajmniej jest na fakturze z ASO)
Jak mogę sprawdzić co to jest, tylko łopatoligczinie proszęByła: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz
-
-
Re: Dziwny szum. Jakiś pasek, rolka????????
Zamieszczone przez hermioli1Od jakiegoś czasu moja octavka wydaje dziwny dźwięk, takie miarowe syczenie. Przy odpalaniu zimnego silnika słychać jest go najbardziej, po rozgrzaniu ten "syk" jest dużo mniej słyszalny. Poniżej filmik na którym owy "syk" jest słychać
http://www.youtube.com/watch?v=mJsQnY-IWxg
ŻartujęAle nagranie fajnej jakości zrobiłeś
Pełna profeska
Jak na mój gust to rozrząd do wymiany, niestety... $GG 5688545
Komentarz
-
-
octanavian, ważne że widać i słychać o co biega. Rozrząd wymieniony, kąt wtrysku ustawiony, pali na dotyk. I co najważniejsze cisza pod maska, ino delikatny klekot diesla.......W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Komentarz
-
-
Trzeba zdjąć obudowę paska, i raczej nie za wiele tam zobaczysz. Owszem pasek będzie widać ale raczej to Ci nie za wiele da.
Obudowa paska jest mniej-więcej w obszarze zaznaczonym czarnym prostokątemZałączone plikiW zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hermioli1Świszczący odgłos pochodził od naderwanego paska rozrządu, to już wiem na pewno.).
Dziwny dźwięk z filmiku występuje średnio co 427 ms co daje częstotliwość około 2,34 Hz.
Biorąc dane:
pasek rozrządu: 141 zębów
koło zębate (wał): 22 zęby
prędkość obrotowa silnika (czyli prędkość koła zębatego): 900 obr/min = 15 obr/min (Hz)
Obliczając:
Aby pasek wykonał pełen obrót koło zębate musi wykonać 6,4 obrotu (141 zęby / 22 zębów).
Czyli pasek ma prędkość obrotową o 6,4 razy mniejszą od koła zębatego co daje: 15 Hz/6,4 = 2,34 Hz .
Wniosek:
Częstotliwość występowania dźwięku na filmiku jest równa częstotliwości paska rozrządu (chyba, że się mylę :?: ) .
Komentarz
-
-
Przyłącze się do tematu...
U mnie od kilku miesięcy też jest to samo. Piszczy w okolicy paska klinowego. Nie wiem jak u was ale u mnie piszczy tylko po odpaleniu zimnego silnika a pisk trwa jedynie 2-3minuty i ustaje. Później nawet jak auto postoi kilkanaście minut a może dłużej to przy ponownym odpaleniu już nie piszczy. Od wymiany kpl rozrządu zrobiłem zaledwie 31 tys km ale minęło ponad 4,5 roku(tak, robię takie małe przebiegi
).
Pasek klinowy też wymieniałem jakieś 14 mcy temu i zrobiłem nie więcej niż 7-8tys km.
W sumie to póki co jeżdżę tak kilka miesięcy i jest ok. Jakoś do zmiany rozrządu mi się nie uśmiecha bo tylko 30tys km na nim przejechałem, jest to spory wydatek a myślę za rok zmienić auto. Może pokwapię się by zmienić najpierw pasek klinowy.
Jakie paski kupujecie (firma)??? Ostatnio kupowałem chyba Dayco ale widzę że sporo osób poleca Gates.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Całe dwie strony na forum bawienia się w zgadywankę.
Podpowiadałem już kilka razy jak można zrobić, aby nie zgadywać.
Potrzebny plastykowy wężyk o wewnętrznej średnicy 5÷8 mm i długości około 1 metr.
Jeden koniec wężyka wkłada się do ucha, a drugi przybliża/dotyka do miejsc które chcemy zbadać. Doskonale jest slyszalna praca wszyskich elementów poruszających się ruchem obrotowym lub posuwisto zwrotnym, a więc łożyska, zawory, wtryskiwacze i co tylko chcemy posłuchać. Lepszym rozwiązaniem byłby stetoskop lekarski, ale rurki nie będzie żal gdy wkręci się niechcący pod np. pasek. Powodzenia w badaniu.
Komentarz
-
-
U mnie ten sam problem i identyczny odgłos jak na filmiku pierwszego posta.
Czytając wypowiedzi trochę mnie przeraziło, że musiałbym wymienić rozrząd i wydać tyle kasy jak kompletny rozrząd z pompą wody wymieniałem 33 tys km temu.
U mnie to świergotanie jest słyszalne już od prawie roku i tylko przez ok 2-3 minuty lub przejechaniu ok 1 km po odpaleniu całkiem zimnego silnika (postój kilkugodzinny).
Ciężko mi jest podjechać do mechanika by to zdiagnozować bo jak dojadę to nie będzie tego odgłosu (musiałby samochód postać kilka godzin).
Nagrałem więc ten odgłos na komórkę i dałem do odsłuchu dwóm lub trzem mechanikom. Jeden powiedział że to na pewno rolka napinająca pasek rozrządu a drugi że niekoniecznie bo by piszczało cały czas a nie kilka minut.
W sumie to teraz nie wiem co robić...Myślę na wiosnę o sprzedaży auta i nie wiem czy robić w takim razie rozrząd i wydawać ok 1000zł.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zrobiłem właśnie taki "myk" że odpaliłem auto i w trakcie popiskiwania prysnąłem WD40 na pasek klinowy....po chwili (kilka sekund) popiskiwanie ustało. Czy to nie jest znak, że owe piski pochodzą z paska klinowego???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
Komentarz